Det finns många lösningar och kanot
Hej
Vi har paddlat i många år, och har fyra döttrar.
Du kan välja flera alternativ till kanot, men Yoo-A-Kim är det bra alternativ.
Jga tar bara ett exempel här eftersom jag inte skriver så bra. Men sänd mig ett email och vi kan senare talas vid per telefon om du vill ha flera råd.
Du sa 2 vuxna, en 2år och en 5år i en YooAKim:
Gör så här. Den starke sitter bak med en paddel som är förhållandevis kort och smalbladig. (Du kan få paddla själv i motvinden när 2åringen är missnöjd, och behöver "kex och saft" från modern.)
2åringen sitter på packningen (mellan benen på mor). Ni behöver göra ett nytt kapel, som rymmer båda. Om barnet är litet nog, ska kapelet vara rymligt, så de ska försvinna under om sjösvallen är stor.
Det behövs (som sagt) tex och dryck för att hålla modet upp på de små när lunchen blir sen.
5åringen sitter långt bak i mittbrunnen. Då räcker du barnet då det har somnat och är påväg ut över kanten.
Efter som packningen tar sin plats, behövs en stol (badstrandstol)som du kan ställa ovan på packningen.
Barnen ska ha bra regnkläder (komplett topp till tå)som de trivs i, för det är det enda de kommer att ha på sig i alla väder.
Mjukstarta dagen. Barnen leker på morgonen och behöver vila lite före lunch. Då sticker ni iväg. Troligen får ni max 1,5 timme på er. Gör likadant igen på eftermiddagen, dvs barnen leker efter lunch (du vilar), iväg ca 2 timmar före kvällsmat.
Om barnen är aktiva och inte sover en del av paddling, bör ni istället del paddling passen och göra en kort paus. Här får ni prova först och se vad "familjen" tycker.
Räckna med 1-1,5mil om dagen. Bind samman liggunderlagen så det inte blir köldfläckar. Använd stjärtlapp till barnen i kanoten.
Min erfarenhet är att barn i den här åldern tycker mycket bra om en vecka i skärgården per kanot.
Lycka till.