• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Slutar med det!

Har nu varit på turen igen och då upplevt detta flera gånger...det är kalt och blåser så jag letar efter ett vindskyddad ställe för att sova bakom,och när jag vill rulla ut min coccon så ligger där en....Bajskorv!!! ibland tom flera...och de syns knappt då det är så mörkt...snälla ni som måste kissa och bajsa i naturen,gör inte det bakom alla de där fina vindskyddade områden bara för att ni inte vill att man ser eran rumpa ner ni bajsa...ni kan väl göra detta mitt på ängen eller på gatan eller så...så slippa jag kladda ner min fina utrustning!!! tack på förhand!!
 
En basjtråd! Köp en plastflaska med stor skruvkork. Använd den som bajamaja. Ha en krafig plastsked - gå även bra med titansked - för att skrapa rent. Förvara skeden i flaskan, kräver rätt längd. När man skall deponera den flytande substansen gör man även detta i flaskan. Skruva på korken, skaka om 72 gånger och häll ut den på en öppen plats där ingen kommer att lägga ut sitt liggunderlag. Är det sommar är det ännu lättare att hitta en plats där man deponerar avfallet.
 
Rungá; sa:
En basjtråd! Köp en plastflaska med stor skruvkork. Använd den som bajamaja. Ha en krafig plastsked - gå även bra med titansked - för att skrapa rent. Förvara skeden i flaskan, kräver rätt längd. När man skall deponera den flytande substansen gör man även detta i flaskan. Skruva på korken, skaka om 72 gånger och häll ut den på en öppen plats där ingen kommer att lägga ut sitt liggunderlag. Är det sommar är det ännu lättare att hitta en plats där man deponerar avfallet.

Skall skeden vara kvar i flaskan när man skakar ?
 
Jag var förbi Helags i somras, skulle slå upp trehäxan några hundra meter från fjällstationen. Krävdes en del förankring då det blåste en del - Ärligt, det var svårt att hitta stenbumlingar utan människoavfall & måttligt förmultnat toapapper under. Rejält ofräscht..