Jag hakar väl på här, fast det har gått en tid. Höll nästan på att köpa en Crescent bara av den anledningen (att dom skulle upphöra) när jag jag köpte landsvägshoj i sensomras. Kunde ha varit kul att ha den sista generationen. Blivande samlarobjekt kanske?
Bianchiblått är faktiskt snyggare än orange, och färgen är etablerad över hela världen så rent businessmässigt är det ju rätt. Sverige är ju en ganska liten marknad. Men jag undrar hur det går för dom som tävlar i team Crescent? Vi som debatterar det här är ju mest intresserade om hur bra ramen är, vad det sen står för namn på den är sekundärt.
Men det som Per skriver väckte en tanke: Varför inte kolla med Grimaldi vad han vill ha för varumärket
och starta tillverkning av High-end hojar.
Eller göra som folket på Husquarna, när tillverkningen av crossmotorcyklar las ner i Sverige. Dom startade Husaberg, som rankas som ett av dom bästa märkena i världen nu. Får väl starta cykelfabriken Crescendo. Lär ju finnas en del duktigt folk som behöver nytt jobb :-(