Slumpmässig visning av sidor

Hej!
Ibland när jag är inloggad och befinner mig på min sida och väljer någon av menyerna "Min sida" "Fotoalbum" mfl kommer jag till någon annan medlems sida. Varför blir det så?
Mvh,
Rickard

talthoff

Forumvärd
Kan du skicka mig skärmdumpar (via epost) där jag ser effekten med en URL.
Jag misstänker iofs att det är din arbetsplats proxy som gör något idiotiskt.

-Thomas

clindh

Forumvärd
Du kan väl meddela vilken eller vilka medlemmars sidor du ser (via Kontakta oss), så kan vi se om ni tex sitter på samma arbetsplats. Det där är ett klassiskt problem med företag som har en mellanlagrande sk proxy ut mot Internet, det finns sätt att tala om att en sida inte bör mellanlagras men inte alla gör rätt.

Jag fick något liknande jag inte kan upprepa men det var ungefär så här:

Jag klickade på ett (det enda...) inlägget i min gästbok.
Klickade på "Presentation"
Fick se en tredje person som varken var jag eller den som skrivit i gästboken
Klickade på bilder och såg en fjärde persons bilder.

Jag sitter hemma utan proxy och har aldrig tittat tidigare på tredje personens profil eller fjärde personens bilder.

Per

Du kan väl meddela vilken eller vilka medlemmars sidor du ser (via Kontakta oss), så kan vi se om ni tex sitter på samma arbetsplats. Det där är ett klassiskt problem med företag som har en mellanlagrande sk proxy ut mot Internet, det finns sätt att tala om att en sida inte bör mellanlagras men inte alla gör rätt.

Du har ju ett meddelande som jag fick se. Dä kan du ju kolla om vi sitter på samma arbetsplats.

Christian

Samma här. Sitter hemma, och ibland (inte alltid, konstigt nog) händer det att jag kommer till fel person när jag t ex klickar på "Bilder".

clindh

Forumvärd
Vad gäller bilder så har jag en aning - finns en cache där, som verkar funka lite risigt.

Men är det något annat som ni ser blandas ihop?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg