Funderar på att köpa en ny skridskosäck. Jag tycker dock att de säckar jag kollat på som marknadsförs som skridskosäckar är alldeles för stora eller har tyngdpunkten långt ut från ryggen. Enligt klubbdoktrinen ska man ju ha minst en 40-45-literssäck, men för mig som är rätt liten och tunn (175 cm, 65 kg) innebär det att vid plurr välter jag onödigt lätt framåt. Vill nu ha en säck runt 30 liter som sitter bra (nära ryggen), gärna vattentät och med måttlig egenvikt. Den behöver inte sitta alltför lågt, jag tycker personligen att det är bättre om den sitter tajt mot ryggen än att ha den nerhasad över röven. Den bör ha sidofickor för kastlina och skridskor/vattenflaska eller åtminstone möjlighet att montera sidfickor.
Har kollat på:
Lundhags Moon - för stor, men bra med vattentätt material.
Lundhags Gero 35WP - tyngdpunkten för långt ut, på gränsen till för stor, vattentät
Lundhags Exa 40 - för stor, inte vattentät
Lundhags Star - för stor, inte vattentät
Pikmakarns - för stor, inte vattentät
I dagsläget funderar jag närmast på att börja kolla skid/snowboardryggsäckar - eller är det nån som har några bra tips, särskilt är jag nyfiken på vattentäta alternativ.
Har kollat på:
Lundhags Moon - för stor, men bra med vattentätt material.
Lundhags Gero 35WP - tyngdpunkten för långt ut, på gränsen till för stor, vattentät
Lundhags Exa 40 - för stor, inte vattentät
Lundhags Star - för stor, inte vattentät
Pikmakarns - för stor, inte vattentät
I dagsläget funderar jag närmast på att börja kolla skid/snowboardryggsäckar - eller är det nån som har några bra tips, särskilt är jag nyfiken på vattentäta alternativ.