Slagtålig Bodum-bryggare?

Hej! Kan någon tippsa om en liten billig och lätt press-bryggare för ca 2-3 koppar(Såg en i rostfritt på Globbetrotter men såg för klumpig ut)???

silvertejpa

theDude; sa:
Hej! Kan någon tippsa om en liten billig och lätt press-bryggare för ca 2-3 koppar(Såg en i rostfritt på Globbetrotter men såg för klumpig ut)???

var det i utemagasinet eller i tidningen Brant de hade kaffetips, de använde en silvertejpad bodum i plast.

lycka till
emma

Det går att göra bryggkaffe direkt i koppen. 1,5-2 msk kaffe till en kopp, rör om och låt kaffet sjunka till botten. Brukar jag praktisera hemma när det bara är jag själv som ska ha.

segel på koppen!

jag föreslår en liten mockabryggare för ca 100 SEK. finns att köpa på duka, cervera, ikea och andra ställen som säljer husgeråd. väger dock aningens mer än en bodum i plast.
passar perfekt att ställa på optimus nova. ger två koppar (egentligen tre, men man vill ju alltid ha dubbel espresso...), och är mycket godare. puttrar trevligt. glöm inte sockret bara!
serveras gärna med ett wienerbröd och utsikt över något pittoreskt!
/johan - blivande-tv-kaffe-kock

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg