Ännu en "vilket tält ska jag välja och vad är det för skillnad-fråga". Har sökt lite men verkar inte som att det finns så mycket information om just shape-varianten.
Skule kostar 3800 och shape är 1000 kronor billigare.
skule shape sägs vara ett 3-säsongstält medan skule benämns som ett 4-säsongs.
Vad är det som gör att man kan använda det sistnämnda även på vintern?
Absiden verkar vara något större och så är det samma höjd i hela tältet till skillnad mot shape som sluttar.
Som det ser ut nu kommer jag använda tältet till en ensamvandring i slutet av sommaren. Men samtidigt så vill jag inte begränsa mig till att vara ensam inför kommande användning och om man är två kanske shape är i minsta laget?
Budgeten för tältet är absolut max 4000:- och om man kan komma undan med mindre är det givetvis en fördel. Därför blev jag mycket intresserad av skule shape då det ligger under 3000 är mycket lätt och verkar vara väldigt smidigt.
Vad har ni för tankar, idéer och tips?
Skule kostar 3800 och shape är 1000 kronor billigare.
skule shape sägs vara ett 3-säsongstält medan skule benämns som ett 4-säsongs.
Vad är det som gör att man kan använda det sistnämnda även på vintern?
Absiden verkar vara något större och så är det samma höjd i hela tältet till skillnad mot shape som sluttar.
Som det ser ut nu kommer jag använda tältet till en ensamvandring i slutet av sommaren. Men samtidigt så vill jag inte begränsa mig till att vara ensam inför kommande användning och om man är två kanske shape är i minsta laget?
Budgeten för tältet är absolut max 4000:- och om man kan komma undan med mindre är det givetvis en fördel. Därför blev jag mycket intresserad av skule shape då det ligger under 3000 är mycket lätt och verkar vara väldigt smidigt.
Vad har ni för tankar, idéer och tips?