För mig är det så att jag ofta har mer än en fickkniv i fickan. Det är oftast en liten kniv av Victorinox classic modell som är den ena (eller enda). Kan vara med Plastskaft eller aluminium skaft. Eller som här en modell i trä i samarbete Wenger-EKA. Det kan också vara en liten letherman som micra eller PS4. Viktigt på dessa knivar är ett riktigt vasst blad, en sax samt en skruvmejsel liten nog för glasögon och elektronik. Flera av dessa knivar har en skruvmejseltopp eller en särskild liten mejsel. Oftast måste man modifiera med bryne för att få mejseln tunn nog att passa riktigt små skruvar. I detta fall tycker jag faktiskt att det fungerar bäst att modifiera spetsen på nagelverktyget, undantaget Micra som har en riktigt bra liten skruvmejsel. Naturligtvis är lillmejseln till korkskruven på en SAK bra till detta men jag har oftast inte en sån med mig i fickan eftersom den lilla classicen räcker. Tänkte jag skulle dela det här utifall att någon får hjälp med tipset om lilla skruvmejseln samt med en förhoppning att någon har lust att svara om sina erfarenheter.
Bosse
Bosse