Tänkte försöka skaffa en skrinda/ vagn till min Alaskan malamute som han kan dra. Vandrade en liten liten bit av Göta kanal sommaren 2011 och då hade han sin klövjevöska. Det var dock väldigt varmt då och det var jobbigt för honom. Tänkte att det bör vara lättare för honom att dra en vagn. Det är ju så plant utefter kanalen så det fungerar ju. Har tittat lite på skrindor och vagnar och tycker att Nordic cabs vagn verkar bäst men de är ju så dyra... Är det någon som har något annat förslag?
Sedan har vi en vagn som vi funderar på om vi bara kan sätta skaklar på. Är det någon som vet var
man kan få tag i billiga skaklar eller om man kan tillverka själv på något enkelt sätt?
Jag undrar också vad ni tycker att man skall ha för typ av sele när hunden drar vagn? Jag har sett sele till Nordic cab som är ungefär som en spårsele men även sett bilder på hundar med vagn som har en sele som en dragsele, alltså som en sådan som de har när de drar släde/ trehjuling etc. och slutar vidsvansroten där linan också kopplas.
Tacksam för tips
Sedan har vi en vagn som vi funderar på om vi bara kan sätta skaklar på. Är det någon som vet var
man kan få tag i billiga skaklar eller om man kan tillverka själv på något enkelt sätt?
Jag undrar också vad ni tycker att man skall ha för typ av sele när hunden drar vagn? Jag har sett sele till Nordic cab som är ungefär som en spårsele men även sett bilder på hundar med vagn som har en sele som en dragsele, alltså som en sådan som de har när de drar släde/ trehjuling etc. och slutar vidsvansroten där linan också kopplas.
Tacksam för tips