Skridskoköp

Hej!

Nu börjar det snart bli dags att ge sig ut på isarna igen och då är det dags att köpa nya skridskor. Mina lundhags gick sönder förra vintern och eftersom jag varit ganska missnöjd med en enkel rem som skulle hålla pjäxan på plats var jag bara glad att jag fick en ursäkt att köpa nya

Jag kommer inte att köpa några löshälsskridskor oavsett hur mycket ni tjatar ;) JAg åker inte så mycket att jag köper ett par pjäxor för bara skridskor utan kör på i mina hederliga pjäxor med läpp :)

JAg har åkt ett antal år men ser mig inte som någon erfaren åkare egentligen och undrar om det finns något plus eller minus att säga om följande skridskomodeller:

Skyllermarks Viking eller Lundhags Multi (Jag har sett skridskokollegor med de här modellerna och har varit imponerad av hur bra och stabilt foten sitter, har kanske med mitt remstrul att göra men ändå :) )

Eller finns det något att säga om Lundhags Snabb alternativt Skyllermarks Isa?

Tack på förhand!

//Martin

Jag har skridskor i samma typ som Lundhags snabb. Fästet bak ser inte exakt likadant ut, jag har väl en äldre modell, men med samma funktion. Jag tycker det funkar jättebra och är väldigt stabilt, man slipper en rem som kan hamna i kläm över foten. Det går ju att tappa skridskon om går igenom isen exempelvis, men det följer med någon fångstrem. Men det är väl bäst att testa så de passar dina skor bra!

Hej
kan bara uttala mig om Skyllermarks Isa som jag haft några år. Jag är mycket nöjd med dom och dom sitter stabilt på foten. Fångremmen orginal är lite bökig att få upp så jag har bytt ut fästet till ett som är enklare/snabbare att få upp. Åker relativt mycket och har (ännu!?) inte köpt löshäl utan jag nöjer mig mina "gamla" Skyllermarks.
Val av skridsko är ju också individuellt eftersom vi har olika åkstilar, kroppar mm, så försök att provlåna av skridskokompisar eller klubb för att kunna testa

//Omar

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Balk Skridskoköp? Långfärdskridsko 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg