Har fått ett par förargliga djupa repor i lädret/nubucken ovanför tåhättan på mina Island Pro GTX. De läcker inte men det vore tråkigt om det fortsatte nötas djupare. Vad gör man? Bara smörjer som vanligt eller finns det något lim som kan täta igen och släta ut ytan utan att förstöra lädret? Lär väl inte andas så fantastiskt efteråt, men hellre det än att de nöts igenom.
Frågade på naturkompaniet outlet där jag köpte dem, men den enda som jobbade i butiken visste knappt att skorna var gjorda i läder, än mindre hur man kunde ta hand om dem....
Skor verkar vara ett stött o blött ämne här, har dock efter några TIMMARS surfande inte hittat nåt förslag, däremot verkar rätten till att bära sina GTX-kängor vs ofodrade försvaras med kniv i trådarna
Frågade på naturkompaniet outlet där jag köpte dem, men den enda som jobbade i butiken visste knappt att skorna var gjorda i läder, än mindre hur man kunde ta hand om dem....
Skor verkar vara ett stött o blött ämne här, har dock efter några TIMMARS surfande inte hittat nåt förslag, däremot verkar rätten till att bära sina GTX-kängor vs ofodrade försvaras med kniv i trådarna