Skotte söker klätterpartner/s i NV Skåne!!

Hej

Jag söker klätterpartner/s för att klättra mest i NV Skåne, för att träna inomhus klättring, och kanske utomhus när jag är bättre tränad. Jag söker en eller fler personer att klättra med.

Själv tycker jag att klättring är mer en del av en större bild, och då menar jag alpinism. Jag tycker om allt som har med berg att göra, på båda sommaren och vintern. Sportklättring och bouldering är inte riktigt 'my cup of tea'. Jag föredrar en lugnare still långt bort från de som har motot 'allt eller inget'!

Från början kommer jag från Skottland var jag har nästan hela mitt liv vandrat i bergen (sommar & vinter). För tre år sedan flyttade jag till Sverige, och nu har jag startat mitt eget företag som ordnar vandring, vildmark och äventyr resor i Sverige åt utländska turister, Skottar mm.

Finns det någon som kan tänka klättra med mig??!

Eller ville ni kanske prata om något annat!

Vänliga hälsningar, Alistair McCann

jomen visst....prata om andra saker säger du ja....
jo lite homseövningar är alltid trevligt juh.
Vi kan juh alltid träffas, dricka sprit, skryta lite och kanske åka och klättra nån gång =)

och ang. inomhusklättring i NV skåne...det är nog lite illa med det vad jag vet.

men själv är jag ute på kullen så ofta jag kan!
dvs alla Helger plus nån dag i veckan nu på våren.

om du är sugen och har en portal eller en hängmatta så kan du hänga med på portalpremiären på kullen på lördag !
kommer att mysa lite på nån vägg över natten.
(obs! rakad pung och en flaska strohrom är obligatorisk!)
/Blixt

Jodå väggen i Lund e bra. Iaf efter svenska mått. ca 8-9 meter hög, ett tiotal leder och ett fett nybyggt boulderöverhäng.
Å här finns inga krav på sex eller sprit, även om blixten har sin charm...
40 pix att prova på en dag.

Väggen måste du ju besöka!
Kanonställe och där träffar man ju alltid en massa "normalt" klätterfolk.

välkommen

ps. blixt
Övernattade du fresten i din porta i lördags micke? dörren eller?? Jag hann med en sann hardmanövning borta på törnrosa: minesförlust; jävligt lös och äcklig att sola i gympaskor. Fömodligen inte den mest repeterade leden på kullaberget.

[Ändrat av frapp 2004-02-23 kl 12:37]

väggen är fin

som sagt väggen i Lund är jättefin!
men den ligger väl inte direkt i NV skåne om du frågar mig...
jaja...
nej frapp....förkyld som jag va så pallade jag inte... men denna helgen som kommer blir det nog av!

Hardmanövning...jo jag tackar jag...det låter juh skoj=)
du tänkte inte på att ledens namn kanske hade något att göra med sånna små "äventyr på vårkanten" i gympaskor ?
jag får väl repetera den i ett par väl nerisade skidpjäxor så du blir nöjd!

kul att se pigge på forumet. kram på dig med!
/Bliitz

Nä det här går inte vi kan inte besula alla trådar med oseriöst skitsnack. Här var det faktiskt en kille som sökte klätterpartners...Det är bättre att det kvallificerade snacket fortsätter under "nollning" nu hoppar jag dit -->

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg