Skostorlek?

Tjenamoss!

Försöker hitta ett par begagnade telepjäxor men jag blir inte klok. Vilken storlek skall jag ha. Alla skriver ju i olika enheter.
Om någon vänlig själ har en konverteringstabell mellan olika typer av storleksmått (mellan U.S/UK/EU samt fan och hans moster...) vore jag jätte glad över att få ta del av denna!

mvh/samme

Tänk på att prova ytter och innersko var för sig och tillsammans när du köper telispjuck efter som skalen hos de flesta märkena hoppar ett eller två steg medans innerskorna finns för varje...

Ehhh...

kanske är lättare att förstå föregående inlägg beskrivet på följande sätt: en skalstorlek kan ha tre olika storlekar på innerskorna, exempelvis Scarpa som till sina T1:eek:r har ett skal i storlek 8 och innerskor till detta skal i storlekarna 7, 7½ och 8...

En annan sak att hålla i minnet är att Scarpas innedojor har en tendens att "packa ut" som bara f*n, så köp dem små...om det nu är Scarpa dojjor du är ute efter?
/Anders B

Tack för hjälpen grabbar!
Brook: klockrent diagram, just ett sånt som jag behövde. Nu letar jag vidare bland djungeln.

/samme

Var...

så god !
Bör tillägga att konverteringsschemat kommer från Telemarktips.com, närmare bestämt denna sida läs igenom de råd som Mitch & Co ger, som vanligt så är de av högsta klass ;)

/Anders B

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg