Jag har tänkt köpa ett par vandringsskor att använda mestadels i stadsmiljö men även i skogen emellanåt. Det är viktigt att de ger så lite obehag som möjligt vid regn om skorna blir blöta och efter att ha läst en del inlägg på detta forum kring vandringsskor har jag förstått att nån sko i mesh-material kan vara ett bra alternativ. Jag kommer inte att använda dem på vintern utan förmodligen mestadels på sommaren, så det är viktigare att de andas än att de håller värmen.
Jag har sett att t.ex. Salomon XA Pro 3D rekommenderats, men de kanske är bättre "anpassade" för ojämn terräng istället för asfalt som lär blir mitt huvudsakliga underlag? Är det t.o.m onödigt att välja trekking-/vandringsskor och istället välja nån annan typ av modell?
Är det nåt mer jag bör tänka på vid köp av vandringsskor i stadsmiljö?
Jag har sett att t.ex. Salomon XA Pro 3D rekommenderats, men de kanske är bättre "anpassade" för ojämn terräng istället för asfalt som lär blir mitt huvudsakliga underlag? Är det t.o.m onödigt att välja trekking-/vandringsskor och istället välja nån annan typ av modell?
Är det nåt mer jag bör tänka på vid köp av vandringsskor i stadsmiljö?