Skor att rekommendera?

Jag ska köpa nya klätterskor och funderar mellan boreal matrix och boreal stinger. Klättar mest inomhus eller sportklätterleder utomhus. Vad är det för skillnad på de skorna, samt vad är det för för/nackdelar? Vilka andra skor är bra?
 
FiveTen Anasasi Velcro!! Är mycket bra skor... det finns dock tre nackdelar...

1. De går inte att få tag i Sverige

2. De är inte av bästa kvalitet.

3. lite dyra

Men i övrigt är de mycket bra, perfekt passform, har aldrig gjort ont trots att de är små. Underbart gummi, (bara jag kan lära mig att inte sätta foten i
allt blött när jag bouldrar).

/Gustaf
 
scarpa!

Tja!
har gått i skoköpartankar en längre tid nu. har snackat med en massa duktiga klättrar o alla säger samma sak....SCARPA DOMINATOR VELCRO!!! själv kör jag i mina gammla boreal zephyr som man kan göra allt annat en o klättra i....jo de går iof o klättra i dom men de går även lika bra o knalla runt i dom.ska troligtsvis köpa mig ett par scarpa när ekonomin tillåter..lycka till!!//Lasse
 
Passform

Jo, jo. Men även om alla säger en sak så är det inte säkert att skon passar din fot. Prova dig fram. Och köp inte för små.

Jag eftersökte också tips när jag skulle köpa nya. Scarpa Dominator var ett vanligt svar. Men de passade mig inte alls... Så jag följde ett annat vanligt tips: Five Ten Anasazi (kardborr inte velcro). Otroligt nöjd - jag står kvar överallt! Men de går sönder snabbt...
 

Liknande trådar