Efter att ha fjällvandrat mycket har jag blivit alltmer intresserad av att gå i skog. Jag letar djup naturskog som inte ser ut som planteringar. Det ska inte vara skogsvägar eller kraftledningar. helst inte leder eller stigar heller. Jag vill kunna gå en sträcka på minst 10 mil. Find. öster om Murmansk?
Det är för dyrt att åka till Alaska eller Canada men jag kan tänka mig norge, finland eller ryssland. Finnmarksvidda är för lite skog, kanske ska jag lera mig in i finland/ryssland. öster om Murmansk? Men helst svergie.
Det jag tittat på är Sapporo och in mot norge men verkar vara mer hed och fjäll än djup skog. Alt sappero öster om 45an.
Kanske pessinki och in mot finland?
Sjaunja verkar många gå i, antar att det är lättast när myrarna fortfarande är frusna?
Från åre in i svenskådalen och över till norska blåfjellhatten?
Har ni någon kunskap/erfarenhet så blir jag väldigt tacksam!!!
Det är för dyrt att åka till Alaska eller Canada men jag kan tänka mig norge, finland eller ryssland. Finnmarksvidda är för lite skog, kanske ska jag lera mig in i finland/ryssland. öster om Murmansk? Men helst svergie.
Det jag tittat på är Sapporo och in mot norge men verkar vara mer hed och fjäll än djup skog. Alt sappero öster om 45an.
Kanske pessinki och in mot finland?
Sjaunja verkar många gå i, antar att det är lättast när myrarna fortfarande är frusna?
Från åre in i svenskådalen och över till norska blåfjellhatten?
Har ni någon kunskap/erfarenhet så blir jag väldigt tacksam!!!