Skippa "Antal inlägg" och "Kottsamling"

Jag måste säga att ni har ett himla bra forum här på Utsidan. Det brukar alltid gå hitta kul inlägg att läsa även om jag inte skriver så mycket själv. Men jag undrar varför antalet inlägg som man gjort visas, är inte det ganska oväsentligt? Jag tycker att det dessutom känns ganska uppenbart att det finns flera som har som självändamål att skriva så många inlägg som möjligt just för att få upp antalet inlägg så att det syns utåt, och detta självändamål i sin tur präglar innehållet i inlägget. Det skapar känslan av en klubb för inbördes beundran. Främjar det inte kvaliten att ta bort antalet inlägg? Att aliaset snarare i sig självt bygger sitt eget förtroende gentemot andra genom vad den skriver än med antalet inlägg. Kottsamlingen, även om det ska vara en kul grej, så tycker jag att ni skulle skippa den oxå. För fån början hade det väl något att göra med rabatter i butiken eller? Jag minns inte riktigt men ni vet väl det.
/Jonas

Kottar och inlägg...

Tror att det var såhär i tidernas begynnelse: Kottarna skulle man kunna använda till "lite allt möjligt" och skulle framförallt vara ett sätt att andra kunde se "ungefär hur aktiv man var på Utsidan". De infördes samtidigt som butiken, varför någon kom på förslaget att en mer aktiv medlem skulle ha bättre priser i butiken. Således rabatter kopplat till kottarna. Jag tror att Christer (eller om det var Ulf) hade vidare utvecklingsplaner för kottarna, något som nu verkar ha avstannat/inte implementerats?

För min del gör de absolut vare sig till eller från. Jag VET vad jag bidragit med till Utsidan ändå, i form av länkar, artiklar, reportage, förslag och uppslag till andra att skriva, mina inlägg och annat. Samtidigt är utsidan vad VI som användare vill att det skall vara? Om VI skriver mer/berättar mer/gör mer på sidan kommer det att synas, vare sig kottar eller inte?

MVH

/Kotten
(som dock heter Kotten av en HELT annan anledning).

Efter eget omdömme...

E det inte så att du är din egen Gateway... På internet finns både fakta och skit. På Utsidan varierar också innehållskvalitén, men du är helt fri att göra ditt eget urval.

Bra och dåligt kan man säga :)

Jonas,

Jo, jag kan väl hålla med dig om att det kan verka lite löjligt, men om du läser inlägget om spam i tråden
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=15495
är det ganska enkelt att hitta en bra sak med "antal inlägg"

"Sara Svensson" och hennes anhängare "Goran Larsson" har bara postat 2 inlägg var. Båda dessa inlägg handlar om någon ny butik i Stokholm.

Hade ex "Håkan K" (372 inlägg) eller "Vandrare" (498 inlägg) skrivit dessa inlägg hade jag blivit intresserad för jag litar mer på deras omdömme efter att ha läst många inlägg av dem.

På så sätt kan jag bedömma kvaliteten på inläggen lite bättre. Visst, många inlägg behöver inte betyda trovärdig, men viss hjälp ger det ju. 2 inlägg ex tyder ju på att man är ganska ny?

Mvh
/föhl

Behåll dem!

Det ger en klar indikation på hur aktiv man är, vilket ger en ledtråd om personen är kunnig eller inte. Visst behöver man inte vara kunnig för att skriva 300 inlägg, men sannolikt har man väl tvingats läsa en del i de trådar man gjort inlägg i?

Dessutom vill vi väl ha aktiva medlemmar och det är ju till en början kanska skoj att se siffran ticka uppåt.

Undra bara när jag skall få tummen ur och skaffa mig en fin stjärna också?!

talthoff

Forumvärd
Re: Kottar och inlägg...

Kotten; sa:
Tror att det var såhär i tidernas begynnelse: Kottarna skulle man kunna använda till "lite allt möjligt" och skulle framförallt vara ett sätt att andra kunde se "ungefär hur aktiv man var på Utsidan". De infördes samtidigt som butiken, varför någon kom på förslaget att en mer aktiv medlem skulle ha bättre priser i butiken. Således rabatter kopplat till kottarna. Jag tror att Christer (eller om det var Ulf) hade vidare utvecklingsplaner för kottarna, något som nu verkar ha avstannat/inte implementerats?

Det stämmer som du skriver, och det stämmer också att vi hade mer planer. Men idagsläget kan vi inte riktigt genomföra det vi vill. Men ge inte upp det kanske kommer en dag då kottarna har något form av värde igen.

-Thomas

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg