Skidåkning i UTAH, USA

Bor i San Diego, CA, USA och har tänkt att passa på att åka lite skidor i UTAH i vinter och skulle vilja veta mer om vilken skidort som är bäst runtomkring Salt Lake City.

Tacksam för alla svar!
 
UTAH

Hej
Tillbringade ett år i Utah för ett bra tag sedan, orterna har dock inte förändrat sig nämnvärt, jag var där senast förra året. Två orter sticker ut: Alta och Snowbird som båda ligger i Little Cottonwood canyon ca 30 min från downtown SLC. I de närliggande dalgångarna finns en mängd orter som alla är lite sämre än de ovan nämnda. Dagkort är dyra men kan ofta inhandlas biligare på stora mataffärer (Smiths, Reams eller ABC), fråga runt. På lite längre avstånd från SLC finns bla Sundance som är bra. Park city ligger ca 40 min från SLC och är den enda orten som är en eg ort, mysig och fin. Nu vankas ju OS där till vintern så det är lite oklart hur det ser ut där nu, för att inte tala om hur det kommer att bli jan-mars, men et var väl inte då du skulle åka?
Slutligen, avspärrningar är i USA verkligen avspärrningar. Åkning på fel ställe bestraffas med dryga böter eller fängelse. Dessutom spränger man laviner inom avspärrningarna även dagtid då systemet i övrigt är öppet, så de respekteras lämpligen.
Ha en härlig resa, det är ju som det står på deras nummerplåtar "The greaest snow on earth"
Ronny
 
Liknande trådar

Liknande trådar