Skidåkning i Kalifornien

Åker och jobbar i San Diego nästa år, januari till mars. Undrar om det är någon som har erfarenhet av skidåkning i Kalifornien? Har läst om Squah Valley, men det ver kar vara ett väldigt dyrt och stort alternativ, Är det någon som känner till några andra bättre orter?
/Erik
 
Lake Tahoe

Jag bodde i norra kalifornien i ett år och åkte väldigt mycket skidor. Men då bodde jag i en liten håla i Sierra Nevadabergen med sex-sju stora skidområden runt knuten. Alla dessa ligger väldigt nära Lake Tahoe och mitt tips är därför att förlägga några helger i dessa trakter. Bo då tex i Truckee eller North Tahoe. Jag kan rekomndera Alpine Meadows som är billigare än Squaw Valley men stort och trevligt. Där finns gott om utmanande offpist-åkning dessutom. Året då jag var där hade de en snöbas på sju meter!

Problemet för dig är väl att det är ett antal restimmar med bil från södra Kalifornien, men du kanske flyger? Annars så har jag hört om Mammoth Mountain som ligger inte så långt ifrån Yosemite, det ska också vara bra. Det finns ju också skidorter i New mexico men kvaliteten på snön där kanske inte är lika bra

Lycka till!
 
mammoth

mammoth e helt ok- jag tycker knappt Lake Tahoe omradena ar varda att aka till om man bor i LA. Spara de pengarna och dra pa en riktig resa till Colorado eller Utah istallet.

Bade Mammoth och Tahoe ar juste nar det precis snoat (men det ar val alla stallen)- problemet ar att det allt powpow snabbt blir forvandlat till nat som brukar kallas Sierra Cement.

Jag hade budgeterat for en bil och hallt mig till Mammoth och lagt ovrig energi pa att surfa. Vill du inte surfa alt har gott om cash ska du definitivt dra osterut (eller varfor inte Kanada om du anda ska betala en dyr resa- Ca $ ar forhallandevis billig jamfort med Us$).

Varfor inte kora langs vastkusten och sen till Kanada forresten- dar har du en juste trip (aven om den saknar viss originalitet)...

Eller om du fastnar for surfing (vilket du antagligen gor om du borjar)- dra till Mexico! billigt och surfen ska vara klockis

slut pa restipsen fran

/elsa
 
Bra skidåkning

Jag har ej så bra koll nere vid San Diego. Men vid Yosemite och Lake Tahoe tycker jag att skidåkningen är toppen!!

De drar dock mycket folk på helgerna och kan bli lite överbefolkade. Om du har möjlighet så åk dit mitt i veckan. Det tar ju dock sin lilla tid att köra dit från San Diego. Till Yosemite är det mest jobbiga mindre vägar genom småstäder. Upp till Lake Tahoe går det snabbt att köra, såvida man inte fastnar i trafik kaos utanför Sacramento....väldigt troligt om du kör på fredag och hem söndag.

Lycka till

malin
 
Big Bear

Hej!

Bodde i södra CA i ett år och gjorde då några resor till Big Bear. Det är en skidort som ligger i San Bernardino Bergen, 100 miles nordost om Los Angeles (ca 2 h bilresa från kusten). Skidåkningen är ganska blygsam, som Sälen ungefär, men nära. Det kan ju vara kul att byta ut beachen mot snö en helg! Du kan gå in på http://www.bearmount.com för mer info. Lycka till med din resa!

Susanne
 
Liknande trådar

Liknande trådar