Ski Zürich

Hva er beste/närmeste plass for skikörning? (Zürich-Hinwill).Gjaerne noe som passer over dagen......

Mina bristande norskkunskaper säger mig inte om du menar löngdåkning eller slalom.

Slalom geogrfiskt nära men snarare ett familjeområde är Unterwasser. Det finns en mindre liftnalägning vid Einsideln.
Större område är Flums. Mer traditionlell vintersportort för schweizare är Arosa.

För längdåkning, förmodligen borde det finnas spår i området runt Unterwasser. Annars Lenzerheide / Parpan.

Andermatt är en mycket trevlig skidort om man gillar offpiståkning. Det tar ca 2 timmar till Andermatt från Zürich. Vet inte hur det är med möjligheterna för längdåkning men jag såg i varje fall folk med längdskidor när jag var där. Om du är ute efter att åka pist och festa hela natten så skall du dock inte åka till Andermatt men som sagt om du uppskattar bra offpist så kan jag rekomendera det. Om du skall åka bil så glöm inte snökedjor, annars så går det tåg till Andermatt.

Davos

Har varierat och stort utbud av längdspår. Men lite långt att åka över dan.

Snötillgången avgör hur långt du behöver åka från Zurich.

Området Arosa-Lenzerheide-Davos har relativt snäll topografi för att vara alperna och är utmärkt för turer med slalom/telemark/randonneurutstyr.

Thure

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg