• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Ski Around i Kanada

Någon annan offpistnörd som sitter hemma och funderar på en skidresa till Kanada med Langley? Jag klurar på Ski Around the Rockies. Testade Ski Across för några år sen och tyckte det var en prisvärd resa när man har ont om tid att fixa själv. Fast det skulle var kul att veta att det finns fler offpistintresserade skidåkare (helst) med transciver/spade/sond och hyfsat förnuft med på resan.
/Katarina
 
Hej.

Ja jag sitter och klurar på vilka resor jag skall göra i vinter. En UCPA med två kompisar är mer eller mindre spikad och så tänkte jag prova across the rockies med langly som du redan har gjort =). Var det bra tycker du?

Sen har jag även tänkt åka med mountainguide.se. Är nyfiken på att köra deras koncept att man får veta vart man skall 3 dagar innan man åker. De kör helt enkelt dit det finns snö.
 
Ski around the alps

Jag har just börjat planera upp för en vinter i alperna, hade tänkt mig köra en del turer i Frankrike/Schweiz. Det kan bli både Offpist eller randoneeturer. Om det skulle vara aktuellt ?...

Jag har kört ett antal olika turer, utan guide på dagsturer eller en del turer med UCPA. Har förstås nödvändig säkrhetsutrustning (inkl rep o sele).

/Johan
 
Det blir inte alltid som man tänkt...
Vinterplaneringen gick trögt i en jobbig jobbperiod, så det blev några veckor i Karibien med vågsurf o vandring istället.
Men sen drog några härligt snöiga dagar i skogen i Ramundberget igång skidtarmen ordentligt igen.
Ski Across var en höjdare, så har du varit iväg eller ska dit är det bara att gratulera! Själv lutar det åt nån randonné med UCPA, om inget annat dyker upp. Mina vanliga reskompisar är panka eller tänker bara på MTB. Mountainguides låter bra, men mkt pengar om snön tryter.

Katarina
 
Liknande trådar

Liknande trådar