Skarvruet, Funäsfjällen

Hej!

Ska snart (6sep) på min första fjällvandring till Funäsfjällen (jippi). Har bokat boende på skarvruetshögfjällshotell och tanken är att göra dagsturer därifrån.

När jag kolla leder ser dom flesta ut att utgå ifrån Funäsdalen eller Tenndalen. Bör jag hellre bo där för att ha bättre tillgång till dina leder? Vill helst slippa passa buss och tar mig dit kollektivt.

Tack för hjälp!
 
Skarvruet ligger högt nära kalfjället. Bodde där för ca 15 år sedan en natt på långtur Grövelsjön- Storulvån. Tror inte alternativen är bättre. Du borde kunna få variation i dagsturer via hotellet och andra boende där.

Thure
 
Från Skarvruet tar du dig lätt upp på Skarvarna och Hamrafjället. Du har fina leder mot Bruksvallarna och Ramundberget via Svalåtjärn etc.

Så för en första fjällvandringsresa så bor du bra med fina vandringar o upplevelser runt hörnet 😊

Om du inte kommer med egen bil så är du ju begränsad till området du bor i oavsett om du bor i Tänndalen, Funäsdalen eller Ramundberget egentligen. Och just runt byn Funäsdalen börjar det i princip inga fina vandringar, så där bor man mer för närhet till affärer och matställen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mkadventure Funäsfjällen karta Fjällvandring 4
Fantomax Vandra i Funäsfjällen Fjällvandring 11
Cajmon Vandring i Funäsfjällen Fjällvandring 0

Liknande trådar