Eldar du normalliten värmande eld gärna med reflektor bakom ger 3-5 fotogenlampor väl placerade tillräckligt ljus.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skapa det optimala lägret
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Jag brukar dra på mig en jävla pannlampa. Sen är det dax att sova...
Med stora marschaller, menar ni de som är 16 cm i diameter? Jula har dessa nedan. Jag vetetusan. Förra julen ställde jag (visserligen den lilla 10 cm-varianten) i hela trädgården, men det lös då knappast så mycket som jag har tänkt mig. Men kanske blir det annorlunda med den större varianten. Hur många skulle då behövas tror ni?
Tips
Bygg någon typ av reflektorer till marschallerna...
Mvh troswe
Med stora marschaller, menar ni de som är 16 cm i diameter? Jula har dessa nedan. Jag vetetusan. Förra julen ställde jag (visserligen den lilla 10 cm-varianten) i hela trädgården, men det lös då knappast så mycket som jag har tänkt mig. Men kanske blir det annorlunda med den större varianten. Hur många skulle då behövas tror ni?
Bygg någon typ av reflektorer till marschallerna...
Mvh troswe
nja så mkt mera ljust är inte de stora. då bör du nog satsa på ngr fackla istället. helst såna som drivs med lampolja och har en stor veke
Typ såna här, borde det här hålla måttet? Nån som vet hur man kan göra såna själva på något vis?
Senast ändrad:
jo såna borde väl funkar? finns ju ibland rätt billigt i vissa trädgårds affärer och byggvaruhus. även på coop har jag sett ngr ibland
Sant, kostar runt 40 kr st. Finns extra vekar också om man behöver. I den bästa av världar hade jag velat skapa riktigt rejäla facklor själv (liknande bambufacklan, fast större), men med tummen mitt i nävet är detta knappast ett alternativ, såvida det inte finns en metod som är superenkel.
att bygga en vanlig fackla går väl rätt enkelt men det mesta brinner ner rätt så fort tyvärr.
enkla grejer jag hade som barn ngr gånger är tex en tjock pinne som man linda ett typ 4mm snöre runt i ngr varv - med mellanknytningarna så den inte linda av sig direkt igen. snöret är då dränkt i vax som inte smälter extrem fort. kanske nånting längst nere under snöret som kan samla upp droppande vax (om man ska hålla den)
ett mindre kladdigt sätt är att köpa produkter från jongleringsföretag - typ sånt:
http://flerbollar.e-butik.se/eldprodukter-och-poi/veke-mm
och sedan bygga en fackla.de dränks då i vätska men även här brinner det inte jätte länge
personligen skulle jag hellre satsa på lampor/facklor som funkar med lampolja eller liknande. bli det inte super ljust är det bara en fördel då det är rätt mysigt istället
enkla grejer jag hade som barn ngr gånger är tex en tjock pinne som man linda ett typ 4mm snöre runt i ngr varv - med mellanknytningarna så den inte linda av sig direkt igen. snöret är då dränkt i vax som inte smälter extrem fort. kanske nånting längst nere under snöret som kan samla upp droppande vax (om man ska hålla den)
ett mindre kladdigt sätt är att köpa produkter från jongleringsföretag - typ sånt:
http://flerbollar.e-butik.se/eldprodukter-och-poi/veke-mm
och sedan bygga en fackla.de dränks då i vätska men även här brinner det inte jätte länge
personligen skulle jag hellre satsa på lampor/facklor som funkar med lampolja eller liknande. bli det inte super ljust är det bara en fördel då det är rätt mysigt istället
KISS är oftast en klok regel.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Skapa ny sovsäck för oss hammockhängare. (Idétråd) | Bo och sova | 21 | ||
Vikt-värme-pris: den optimala sovsäcken | Bo och sova | 17 | ||
Ljus i lägret? | Bo och sova | 17 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg