• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skaljacka?

Är på jakt efter en skaplig jacka för fjällturer både på sommarn och vintern.
Vore glad för några tips...och jag är inne på dom inte fullt så dyra jackorna...så finns det någon bra för en hyffsad billig peng?(1000-2000)

Har kollat i genom diverse trådar här, men är nyfiken andras erfarenheter...

Jag hade inte heller sytt innan jag provade (förutom i syslöjden). Men det var lättare än jag trodde. 3-lagers andastyger är förvånansvärt lätta att sy i.
Det kluriga är att hitta ett mönster och få riktigt bra passform. (När man skräddarsyr en jacka själv vill man ju att den skall passa perfekt...) :)

(oj, nu ser jag att jag är inne och skriver på tjejforum. Sorry...)

ja..

..det låter knivigt...!
Men du har sydd din egen eller?! :)
Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja (lite på..) att ha på mig en jacka på fjället som jag har sytt själv...

ja, mönster måste vara svårt att få till bra.

Det gör ingenting, den här tråden skulle juh passa bättre på kläder, men nu hamnade den här.. å andra sidan är det juh en "tjejjacka" jag är ute efter...

kläder/kostnad

Om du får lite bra svar ang. jackors beskaffenhet, och du tycker att kostnaden är en viktig fråga, kolla då på forumets begagnatprylar. Där kan du finna jackor bl a, till bättre priser än någon annanstans. Givetvis är det viktigt att du kollar upp plaggets kondition med säljare.

Tips för ny produkt: Team Sportia saluför en skaljacka från Craft som finns i tjejmodell. Jag har ingen uppfattning om jackans prestande, men den ser rekorderlig ut (känns som en tre-lagers Gore Tex) och kostar runt tusen-lappen.

Hej!

Jag har en svart Tierra damjacka i 3-lagers gore-tex, storlek M den är ca 3-4 år men inte använd så mycket eftersom den är lite kort i ärmarna för mig. Tillslut tröttnade jag på att inte riktigt trivas i den och köpte mig en ny herrjacka, så nu damjackan är till salu om du är intresserad.

Lotta

tierra

hej lotta!

jo, Tierra jackan låter lite intressant. Men jag vet inte riktigt hur storlekarna är? Och vad hade du tänkt ta för den i såna fall?

Hej!

Storlekarna är ganska små, dvs jag är lite för lång och har framförallt lite för långa armar för den och jag är 1,70 m. Det bästa är ju om du kunde prova en tierra nånstans, storlekarna är ganska lika även om det inte skulle vara exakt samma modell. Jag hade tänkt mig 800 kr för den.

Om du är intresserad kan du maila direkt till mig på LottaCarlsson00@hotmail.com

Lotta

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tornros Skaljacka med bra passform? Tjejforum 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg