Har läst några trådar i ämnet långt tillbaka men idag blev detta blivit aktuellt igen då jag förvärvat en gammal Segebadenpulka i trä. Som såklart SAKNAR skakel.
Har förstått att Segebadens egen skakel inte är världens bästa (har ej testat själv) och beslutat att lika väl bygga en egen.
Nu vill jag se bilder och byggbeskrivningar på egna skakel till turpulkor. Jag vet att det finns många snillen där ute som har löst detta! Och sedan ämnet stöttes och blöttes senast (2000-2001) har ju var och varannan skaffat en egen digitalkamera. Så lite bilder vore ju inte fel (el CAD-ritningar för de som vill ta överkursen...)
Kraven som JAG har på mitt eget bygge:
1. Hållbarhet
2. Brukbarhet nedför
3. Lätthet och smidighet
(4. Låg byggkostnad)
Några tips och trix? Andra funderingar? Tankar?
[Ändrat av Buda 2004-02-17 kl 23:47]
Har förstått att Segebadens egen skakel inte är världens bästa (har ej testat själv) och beslutat att lika väl bygga en egen.
Nu vill jag se bilder och byggbeskrivningar på egna skakel till turpulkor. Jag vet att det finns många snillen där ute som har löst detta! Och sedan ämnet stöttes och blöttes senast (2000-2001) har ju var och varannan skaffat en egen digitalkamera. Så lite bilder vore ju inte fel (el CAD-ritningar för de som vill ta överkursen...)
Kraven som JAG har på mitt eget bygge:
1. Hållbarhet
2. Brukbarhet nedför
3. Lätthet och smidighet
(4. Låg byggkostnad)
Några tips och trix? Andra funderingar? Tankar?
[Ändrat av Buda 2004-02-17 kl 23:47]