SJUKVÅRD

Alla vill väl njuta av sin tur på vatten, land, i fjärll och dal. Men vad händer när olyckan är framme. Det tar oftast tid innan man kan nå väg, telefon eller liknande. Jag är ständigt sökande efter det ulitmanta sjukvårdskitet för att ha med mig på tur. Naturligtvis kan man inte ha med sig en akutmottagning. Men det är de tidiga insatserna som ofta är avgörande.
Är det någon som har bra tips samt motivation till varför man just valt att packa ned en viss pryl i sitt sjukvårdskit vore jag tacksam för svar.

Är även nyfiken på hur stort kit man skall ha med sig.

cederoths första hjälpen väska

Jag köpte en första hjälpen väska på Apoteket som jag ALLTID har med mig på mina turer tex:mtb, dagsturer, hajker. I väskan har jag Ipren tabeleter, samarin påsar, plåster, tryckförband, sårtvätt, förbandssax och mun skydd för mun-mot-mun metoden. Väskan finns i två storlekar så vitt jag vet, jag köptre den lilla som är perfekt för att sätta fast på ryggsäcken eller bältet. Kostade under 150 spänn!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg