• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

SJ's kundtjänst år 2009

avslutad210712

Gäst
Beställde biljetter till fjällen men vi bestämde oss för att byta dag varför jag fick fyra ombokningsvärden att använda. Eftersom jag är tveksam till om jag kan använda alla innan 90 dagar har gått så gick jag in på SJ's webb igår och ställde en fråga elektroniskt. Fick idag svar via epost, dvs elektroniskt, att de inte kunde svara på min fråga utan mina ombokningsnummer. Döm om min förvåning när jag inte kunde svara elektroniskt på deras fråga utan jag skall skriva ner ombokningsnumrena (4*8 bokstäver och siffror) samt ärendenumret på ett vanligt papper, stoppa det i ett vanligt kuvert, köra 5 mil, köpa frimärken och sen posta brevet.

SJ ett grönare alternativ - kyss mig därbak
 
Du borde väl rimligtvis kunna gå in på SJ-webben igen och ställa om frågan och skicka med ombokningsnumrena denna gång? Att de inte vill ha massa replys beror på att SJs gigantiska bara vill ha en enda kanal in annars blir det till slut kaos med trådar hit och dit.
 

avslutad210712

Gäst
Japp jag gjorde så.

Nja nog borde det gå att ha en adress dit man kan svara när man har ett pågående ärende med ärende-nummer. Att måsta öppna ett nytt ärende känns inte riktig 2009. Att måsta åka iväg flera mil med bil för att köpa frimärken känns inte sådär miljlvänligt och att cykla motsvarande sträcka känns definitivt inte lockande.

Dessutom hade de kunnat svara direkt på min fråga att ombokningsvärdena är opersonliga eftersom det är just det de är som de svarade i mitt andra ärende.