Börjar fundera så smått på vad som kan bli min sista friluftssommar. 2023 gjorde jag min senaste låglandsvandring, 3 dagar i Tiveden. Förra sommaren avbröt jag en tur i Bergslagen p g a terränghinder, och en i Kolmården p g a artrosen i knäna. Det blev 6 tvådagarsutlykter på cykel med övernattning, varav en natten till min 80-årsdag, samt två flerdagarsturer. I mars lär jag veta om mitt balanssystem är helt återställt efter vestibularisneurit i december (hemskt, rekommenderas inte).
Jag har tittat tillbaka lite på trakten kring Malexander där jag en gång (på vandring) övernattat nära ett vindskydd på Östgötaleden. På annat forum har jag sett bilder från St Bosagölen, och undrar om marken är bra för tält, om vattnet är lätt att nå, om de är lätt att nå platsen med cykel (i värsta fall kan jag väl leda den några meter).
En sjl som ser lockande ut är Ösra LÄgern i Ydre, samma frågor där, bra lägerpatser? tillgängligheten?
Det kan bli fler frågor...
Jag har tittat tillbaka lite på trakten kring Malexander där jag en gång (på vandring) övernattat nära ett vindskydd på Östgötaleden. På annat forum har jag sett bilder från St Bosagölen, och undrar om marken är bra för tält, om vattnet är lätt att nå, om de är lätt att nå platsen med cykel (i värsta fall kan jag väl leda den några meter).
En sjl som ser lockande ut är Ösra LÄgern i Ydre, samma frågor där, bra lägerpatser? tillgängligheten?
Det kan bli fler frågor...