• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Singlar som vill dricka rödvin.......

Hej svejs...alla frilufssinglar,kan vi inte strunta i att röra på oss för en gångs skull?
Vi äter god mat och dricker rödvin istället....pratar och har allmänt trevligt*L*

meddan; sa:
Hej svejs...alla frilufssinglar,kan vi inte strunta i att röra på oss för en gångs skull?
Vi äter god mat och dricker rödvin istället....pratar och har allmänt trevligt*L*
Haha, som nybliven friluftssingel så har jag helt slutat röra på mig, och dricker bara rödvin istället. Om jag har nå vidare trevligt är väl en annan fråga...

Men man kanske kommer över det?

meddan; sa:

Hmm, varför måste det ena utesluta det andra??? Det går väl alldeles utmärkt att kombinera.
Mer rödvin på skogsturerna!
:)

/anna

För lite rödvin

Hmmm......ja så kan det också bli ibland*L*
men det är klart du kommer över det.....är i samma situation som du men tvärt om,dricker för lite rödvin
och vandrar runt i skogen hela tiden.
Men som Anna skriver det ena behöver inte utesluta det andra........

Re: För lite rödvin

meddan; sa:
....är i samma situation som du men tvärt om,dricker för lite rödvin
och vandrar runt i skogen hela tiden.
Härute sveper regndimma och en dryg decimeter blötsnö in landskapet i grått, så skogspromenaderna lockar inte riktigt lika mycket som de kanske gör i dina hemtrakter.

Men, jag håller absolut med om att utelivet kanske för sällan kombineras med vin och rosor. Undrar om det finns någon kvinna häromkring som är tokig nog att sitta ute i sursnön med mig och dricka lite för kallt vin? :)

Dricka vintoddy, titta på diabilder och beställa grejer ur Globetrotters katalog, är väl en bra inomhusaktivitet nu när isen som höll förra helgen inte längre är bärig.

Per Brune

Strykarräven; sa:
Brune; sa:
Dricka vintoddy, titta på diabilder och beställa grejer ur Globetrotters katalog...
Menar du en sån här?

så man kan blanda själv?

[EDIT:eek:begripligt länkkrångel]

Den lilla kvantitet vin jag konsumerar köper jag på närmaste Systembolag. Däremot finns det massor av saker för oss lite pryltokiga hos Globetrotter som inte går att uppbringa i Sverige.

Vintoddy gör man av rödvin + strösocker och så värmer man till ca 70 grader C.

Per Brune

Strykarräven; sa:
Brune; sa:
Dricka vintoddy, titta på diabilder och beställa grejer ur Globetrotters katalog...
Menar du en sån här?

så man kan blanda själv?

[EDIT:eek:begripligt länkkrångel]

Jag släpade med den där sk**en på en fjälltur... vi blandade med lite friskt glaciärvatten, skakade, lät det stå en stund medan vi stekte lite suovas... hällde upp i var sin mugg, skålade, drack en klunk, tittade på varandra och hällde ut resten...

Har inte druckit spolarvätska med jordgubbsmak men jag misstänker att det skulle smaka liknande... :)

meddan; sa:

Visst, jag är med! Ledig hela helgen (fast fredag kväll är det firmafest) och flera flaskor robust argentinskt rödvin i vinstället. En köttbit till det, och sen kan man prata om friluftslivet hela natten...

Jag föreslår att alla kommer till storstaden Västerås helgen den 2 december och dricker rödvin.......
Sön den 3 december tar vi en långpromenad på några mil
och därefter skiljs vi efter en förhoppningsvis underbar helg*L*

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg