• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Singelpaddling i Vänern

Såg att Friluftsfrämjandet ordnar en paddeltur över helgen fre kväll 4 juli tom sön kväll 6 juli. 80 kr är kalasbilligt. Jag har sett flera tidningsartiklar sista åren om just Lurö skärgård i västra Vänern. Det trevliga med att paddla i sötvatten är att man slipper ränderna efter saltet i bräckvattnet om man som jag paddlar i en vanlig gore-texjacka.

Kika in på länken: http://www2.frilufts.se/flf/flf.nepost.Activity?id=1199988524984823947534

Jag har bokat fint väder, men det är ingen "pengarna-tillbaka-garanti" om det regnar. Om vi ska lita på väderstatistiken så brukar det inte vara så mycket regn... ;-)

Glöm inte solbrillorna! Ses!

Singelpaddling Lurö skärgård

Jag är nybörjare när det gäller kajakpaddling. Någon som har några bra tips att dela med sig av?

Hittills har jag tänkt på att ta med:
solskyddsmedel (för att inte bränna upp ansikte/axlar/armar)
solglasögon
vätskepåse med slang
tunna neoprenhandskar för att slippa skavsår (+compeed, silktape)
allt packat i vattentäta packpåsar

Vad är det mer jag ska tänka på?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg