Silokonspray och limning

Har jag gjort bort mig?
Det ryktas att det INTE går att limma där man varit med silikon... Jag har sprayat silikon på gummisockorna till min paddlingstorrdräkt. Nu vill jag byta till Goretexsockar...

Är det dåligt/kört att försöka limma där jag sprayat?
Finns det nådot som kan rengöra bra?

//Patric

Tveksamt..

Som jag har fått lära mig ska man vara försiktig med siliconspray - mycket svårt att få bort och ingenting fäster efteråt.. Enda utvägen är väl egentligen att ta bort det mekaniskt dvs slipa, men det kanske inte är en så bra idé på en torrdräkt.
Brukar köra med nåt medel som heter Aerospace 303, finns bl a på Orust Kajak, funkar till det mesta när det ska va lite glatt. Och jag tror att det går att ta bort..

/ Ulf

Var köpa GoreTex-sockor?

Jag har ett par Berghaus GoreTex-sockor, men vad jag vet så finns det inte sådana att köpa längre. Så var ”hittade” du dina GoreTex sockor?

Per Brune

Re: Var köpa GoreTex-sockor?

Brune; sa:
Så var ”hittade” du dina GoreTex sockor?
Har inte hittat några... Jag skall låta Fregattkonsult i Veddinge sy dit dem. De är tydligen duktiga på GoreTex.

Men jag skall kanske ge upp om jag nu inte får bort Silikonet... :-(

Re: Re: Re: Var köpa GoreTex-sockor?

dsk; sa:
Forsøk att ta bort med eddik.
Ättika?

Kan någon annan bekräfta att det inte är helt hopplöst och meningslöst att försöka sy/tätningstejpa på ett par nya sockar på torrdräkten som blivit indränkt i silikon.

Är det hopplöst, egentligen, liksom.
-p-

Re: Re: Re: Re: Var köpa GoreTex-sockor?

Ättika ja det kan ta bort noe silikon på enkelte ytor,
om det funkar på torrdräkten vet jag inte. En flaske Ättika blir vel en liten investering for å teste om ytan lar tape kvar?

dsk

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg