Signaturen försvinner

... då och då måste jag göra om min signatur i inställningar eftersom den försvinner.Typ nu, la precis in den men den syns inte iaf :(

Senast ändrad:
Vi använder inte signaturer på Utsidans forum.

Hur hittade du till sidan där man kan ställa in signatur? Den skall inte användas.

Gick via "FAQ" - "användarstöd" - "vad är min signatur bra för?"

Fast det är ju konstigt det du skriver, för jag har ju haft signatur sedan nya forumet kom. Varför vill ni inte använda den funktionen förresten?

Aha.

Har inte reflekterat förrän nu att någon hittat hur man ställer in signaturen; någon annan frågade hur man gjorde och då såg jag att det var någon som hade hittat det.

Vi tycker det lusar ner inläggen med ovidkommande info, det blir samma på varje inlägg av den personen. Man har ju ett gäng fältt på sin profilsida, där man kan skriva vad helst man önskar, så vi tycker det räcker om man tex vill pusha sin hemsida osv.

Jag hade gärna sett att man fick ha en kortare signatur , typ url för sin hemsida:( Men det är inget som hindrar att man skriver in den manuellt då i varje inlägg?

clindh

Forumvärd
(Så nu är jag mig själv igen, körde visst som testanvändaren... :)

Jag vet att den inte är kommersiell, men pushar man överdrivet för en viss sajt börjar man ändå närma sig våra regler mot värvning, att inte göra saker för egen vinning osv.

Om man vänder på det, varför skall och vill du pusha din hemsida i varje inlägg? För att få besökare förståss (och bättre PageRank hos Google). Men jag ser inte Utsidans forum som en "marknadsföringskanal" för andra sajter, vare sig kommersiella eller inte.

Så nej, det är inte OK att plugga den hela tiden. Det är helt OK att länka när det är relevant, tex om du har en reseberättelse och någon frågar om stället tex - men upprepade pluggar ser jag som marknadsföring.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg