Sierra Designs

Har kollat runt en hel del på detta eminenta forum.

Jag håller som bäst på att uppgradera min utrustning och har snubblat på sovsäckar och tält från Sierra Designs, det verkar vara ett uppskattat märke i USA men jag har inte sett något här - är det någon som vet mer om dom som tillverkare samt om det finns någon ÅF i Sverige ?

Jag har

ett tvåkilos tvåmannstält från Sierra jag köpt i en Stokholmsbutik. Tätet som heter Half Moon fungerar bra men det är av amerikansk typ och i stort sett utan absid. Jag har använt det sparsamt men tycker att det är ett utmärkt sommartält. Dock inget för kalfjället men Sierra har en uppsjö olika modeller på sitt program.

Det var länge sedan jag köpte mitt tält (Typ på 80-talet).

Utemagasinet testade ett tält från Sierra 2003 så då fanns nog deras tält att köpa i Sverige.

Thure

Vilken butik var det ?

Ok, så då finns eller fanns det iallafall nån som importerar dessa.

Jag har hittat ett tält som heter Skyledge 2.1 för 2pers och det väger 1,98 kg vilket är trevligt.
Detta tält har 2st absider och ingångar men innerutrymmet är precis för två.
Det ska även vara robust och vädertåligt enligt Sierra själva och några outdoor butiker i USA.

Mvh

Det var bra, sitter och kollar just på Sierra och Mountain Hardwear - tältet jag refererade till ovan (Skyledge 2.1) är MH och inte SD som jag skrev.

Mvh

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg