Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.
Så lätta som möjligt, då lär det bli någon nät-variant? 10 liter styck låter stort, vad ska du ha i dem då? Nät-fickor trivs förstås inte med allför tunga eller vassa laster. Själv ska jag kolla på varianter som eg. är gjorda för att organisera i resväskor "pack cubes" kallas de väl. Med litte moddning kan de nog blir bra.
Silnylon tänker jag mig närmast. Vad jag kommer att ha i dem vet jag inte exakt, troligen blir det inte alltför tunga grejer. Det handlar om att jag ska ut med en extra person (min son). Jag behöver m a o kunna bära en del extra prylar. Ett alternativ är att skaffa en helt ny ryggsäck, ett annat är att så att säga bygga ut den jag redan har. Om jag hittar ett par lämpliga sidfockor känns det senare som en vettigare lösning.
Ett annat tips är väl att du tar kontakt med någon UL-DIY-snubbe som just har strippat sin Berghaus Vulcan. Kanske kan du få köpa de två sidfickorna för en billig penning .