Sidan "flimmrar"?

Tillbaka från semestern märker jag att när jag försöker läsa i forumet med min gamla sega burk så flimmrar sidan till flera gånger varje gång en sida laddas. Precis som om IE måste rendera om sidan på grund av att nåt ändrat storlek.

Är det bara jag som märker det för jag kör med gammal långsam dator och en skärmupplösning som gör att annonserna hamnar utanför skärmen? Jag antar att det är nån av annonserna som gör detta, de har ju gjort konstiga saker förr (det var ju t.ex. nån rörlig annons som täckte menyn nån gång).

Jag ska kolla från jobbet imorron om det blir samam resultat där. Hoppas inte, för det är helt hopplöst att sitta och försöka läsa när det tar 6-7 sekunder innan sidan "lugnat sig" så man kan läsa nåt.

clindh

Forumvärd
Hmm, det skulle vara Flash-annonserna ute till höger då isåfall som spökar på din dator.

Någon annan som sett något dylikt?

clindh; sa:
Hmm, det skulle vara Flash-annonserna ute till höger då isåfall som spökar på din dator.

Ja, det inträffar ibland på min gamla dator men brukar oftast försvinna efter omstart. Det är hela sidan som flimrar.

clindh; sa:

Nix.

Alles klar in Deutschland. (Vi hat ju t.o.m. en ny nationaltrainare nu, jippie!)

Men det där konstiga navigeringslistproblemet finns fortfarande, Netscape-buggen eller vad du sa det heter...

Fortsatt trevlig måndag!
/Georg

nermander; sa:
b_100; sa:
Ja, det inträffar ibland på min gamla dator men brukar oftast försvinna efter omstart. Det är hela sidan som flimrar.

Jag omstart verkade hjälpa. Konstigt eftersom datorn liksom nyss var "nystartad" efter semestern.

Det är inte bara det att du blinkar? Ögonen kanske är ovana vid att stirra in i en skärm... de lär ju också vara nystartade efter semestern.

Nordesjö; sa:
Det är inte bara det att du blinkar? Ögonen kanske är ovana vid att stirra in i en skärm... de lär ju också vara nystartade efter semestern.

Det var ju bara på Utsidan fenomenet fanns (jag hade ju varit på flera andra sidor innan). Och det var som sagt var att hela sidan blinkade till, den blev blank i kanske en halv sekund varje gång så det var helt omöjligt att läsa på sidan innan den lugnat sig.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg