Hej,
Är det någon som har testa SeSverige appen från Metria?
Jag var inne på Metrias webbsida och testade att ta fram några kartbilder. Om man vill täcka in ett någorlunda stort område så blir det ganska häftiga priser. Att täcka upp Österlen( i Skåne) med vägkartan hamnar på dryga 2600 kr. Galet dyrt. Inget som en privatperson gärna hostar upp. Inte jag i alla fall. Fast Sverigekartan verkar vara gratis.
Vad finns det för alternativ till kartor över Sverige som gärna är lite detaljerade?
Mina förutsättningar/krav är:
* Surfplatta eller mobil (Android). För navigering i bil och på utflykter.
* Kartor ska finnas offline, dvs inget internet ska behövas.
* Vill slippa prenumerera på någon karttjänst. Köpa kartor är ok om det är vettiga priser.
* Vill slippa klippa och klistra egna kartor och mecka ihop.
Mvh
Johan
Är det någon som har testa SeSverige appen från Metria?
Jag var inne på Metrias webbsida och testade att ta fram några kartbilder. Om man vill täcka in ett någorlunda stort område så blir det ganska häftiga priser. Att täcka upp Österlen( i Skåne) med vägkartan hamnar på dryga 2600 kr. Galet dyrt. Inget som en privatperson gärna hostar upp. Inte jag i alla fall. Fast Sverigekartan verkar vara gratis.
Vad finns det för alternativ till kartor över Sverige som gärna är lite detaljerade?
Mina förutsättningar/krav är:
* Surfplatta eller mobil (Android). För navigering i bil och på utflykter.
* Kartor ska finnas offline, dvs inget internet ska behövas.
* Vill slippa prenumerera på någon karttjänst. Köpa kartor är ok om det är vettiga priser.
* Vill slippa klippa och klistra egna kartor och mecka ihop.
Mvh
Johan