Sesongskort i Chamonix

Tjo
Jag skall spendera vintern 2003 i Chamonix och försöker göra en budget för min vistelse där. Problemet är att jag inte har en susning om vad ett sesongskort kan kosta där. Jag gissar att det finns några som varit där före mig som vet vad det brukar kosta ungefär. Upplys mig!
Är det även någon som vet om det brukar kunna gå att köpa sesongskortet till rabaterat försesongspris?

/Ulf

Säsongskort

Var där 00-01, så priset kan ju ha justerats en aning. Då kostade det ordinarie ca 6 svenska lakan. Det inkluderade dagskort på ett 20-tal andra orter, samt 10 toppåk med den privata "greken" linbanan på Les Grands Montets. Däremot ingick bara en dag i Les Houches, som ligger längst söder i dalen och för många anses som lite blåbär. Det går att köpa ett säsongskort som även inkluderar Les Houches för någon extra tusing.
Rabatterade kort kan man bara få om man kan visa lönespecar från dalen, på minst ett år tidigare, tror jag.

SKIPASS MONT-BLANC (Season pass) 2002

SKIPASS MONT-BLANC (Season pass)
The Skipass Mont-Blanc season pass offers unlimited access to all the lifts of the Mont-Blanc region (Chamonix Mont-Blanc, Combloux, Cordon, Demi-Quartier, Les Contamines-Montjoie, Les Houches, Megève, Passy, Praz-sur-Arly, Saint Nicolas de Véroce et Vallorcine). It also includes 15 free trips on the Lognan - Grands Montets cable-car.
Resort shuttle buses included but not inter-resort regular coach services.
In addition, it offers three days in three different resorts of Haute Savoie (La Clusaz, Le Grand Bornand, Le Grand Massif, Les Portes du Soleil), three days skiing in Switzerland on the Verbier, Nendaz, Vezssonaz & Thyon systems and also three days in the resorts of the Aosta valley, Italy.

Saison age over 16 age 4 to 11
inclusive over 60's
from 01/11/01 to 05/05/02

SKIPASS Adults 800 €
SKIPASS Enfant 560 €
SKIPASS Senior 680 €

http://www.compagniedumontblanc.fr/en/pages/forfaits_autres.htm

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg