sencur?

jag læste en varning om ett guideføretag(kommer inte ihåg vilket) dær en person blev hængt ut.

blev denna sencurarad? altså helt borttagen?

hur fungerar sencuren? har jag missat reglerna?

kan man isåfall be utsidans redaktion om att sencurera på en sådan sætt att man får med seg vad det handlar om men utan namn på enkelt personer?

tyckte att det var en god varning men att det inte bør gå på person.

robert
ps beklagar stavingen men jag har nog bott i norge før lenge. ds

talthoff

Forumvärd
Det stämmer att inlägget raderades.

Vi raderade inlägget eftersom det innehöll personangrepp, vilket bryter mot våra forumregler.

-Thomas

hei tomas.

helt enig att person angrepp bør undgås men hur kan man formulera seg om man vill feks varna før någon/något oseriøst?

robert

tja, det är väl tillåtet att varna för oseriösa leverantörer och andra fööretag så länge man inte hoppar på enskilda personer?

Kjænsligt område detta! Visst kan det vara dumt och hænga ut enskilda personer men om man varnar før feks: "Erik" som jobbar i "till Topps" så blir inte "Anders" som okså jobbar i "Till Topps så drabbad. Varnar man dæremot før hela "Till Topps" så blir den perfekta guiden "Anders" drabbad till trots før att han ær oskyldig i kritiken.

Har någon hørt den andra sidan av historien som fick meg till att undra øver sencuren? Før meg finns det alltid minst två sidor av en historia och sedan avgjør jag vad jag tror på. Det var ju kraftig kritik och om det stæmmer att guiden både drack och røkte så børjar jag undra varfør han var guide...i tillegg til det andra han gjorde så var det riktigt att det blev utfærdat en varning. Men ja, bør man gå ut ed namn eler skall det bara vara firm??

Om han som skrev inlægget læser detta: Var var ni då detta sjede? Vad har ni gjort i efterkant? Det hjælper kanskje inte att klaga till føretaget då jag uppfaffade det som att det var ægaren som var med men har ni klagat infør reklamasjonsbyråen eller vad det nu heter i sverige?

robert som undrar vad motparten har før svar..

Google minns bättre än utsidan...

Men tyvärr hittade jag inte mer än första inlägget.

Annars är det ju en möjlighet att maila till den kritiserades. Han är utsidan-medlem.

Jag tycker också att det är relevant med varningar, men ännu bättre är det ju om det handlar om en guide eller instruktör och man kan vända sig till den organisation som står för licenser eller liknande.

talthoff

Forumvärd
Inlägger raderades, det innebär ju inte att ni skall starta om diskussionen. Huvudskälet var personangreppen, som vi uppmärksammande när ett flertal medlemmar hörde av sig till oss.

Vi var i kontakt med båda parter innan tråden raderades.

-Thomas

Helt rätt att ta bort inlägget.

I sig ok att kritisera leverantörer och produkter men argumentationen måster vara saklig speciellt om det rör sig om så subjektiva saker som service.

Även av svaret kunde man utläsa att något inte riktigt fungerat som det borde.

I sig lite träligt för berörda parter om man inte kan klara upp det själv, fast å andra sidan kan en väl förd och inte störd trånd vara både lärorik samt stilla vårt behov av lite 'klatsch' (glömt vad vad det heter men betyder ungefär skvaller).

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg