Vill berätta en sak jag råkat ut för under veckan.
Skickade en Mora 2000 kniv till en person i Göteborg med 1a klassbrev i onsdags som skulle va framme i torsdags.
Personen betalar 100 kr inkl frakt i förskott.
I torsdags mejlar personen och vill att jag ringer och löser problemet med att kniven inte är framme. Jag kollar loggen på frankeringsmaskinen att brevet gick iväg vilket det gjort.
Kontaktade Posten som sa att det borde vara framme men att ja skulle avvakta. Personen vill promt att jag betalar tillbaka. Jag mejlar en reklamation till Posten och meddelar att jag gärna lyfter frågan i forumet, detta sker runt 16.50 idag. Då får jag svar runt 17.10 att avin kommit... Brevet går ner i en brevlåda.
Åsikter, funderingar, synpunkter och övrig input välkomnas. Känns orimligt på alla sätt och vis om ni förstår vad jag menar. Småsummor, men likväl irriterande att behöva lägga tid och huvudbry på.
// Jocke
Skickade en Mora 2000 kniv till en person i Göteborg med 1a klassbrev i onsdags som skulle va framme i torsdags.
Personen betalar 100 kr inkl frakt i förskott.
I torsdags mejlar personen och vill att jag ringer och löser problemet med att kniven inte är framme. Jag kollar loggen på frankeringsmaskinen att brevet gick iväg vilket det gjort.
Kontaktade Posten som sa att det borde vara framme men att ja skulle avvakta. Personen vill promt att jag betalar tillbaka. Jag mejlar en reklamation till Posten och meddelar att jag gärna lyfter frågan i forumet, detta sker runt 16.50 idag. Då får jag svar runt 17.10 att avin kommit... Brevet går ner i en brevlåda.
Åsikter, funderingar, synpunkter och övrig input välkomnas. Känns orimligt på alla sätt och vis om ni förstår vad jag menar. Småsummor, men likväl irriterande att behöva lägga tid och huvudbry på.
// Jocke