• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Semester

Jag är vanligtvis en som planerar rätt mycket och har vanligtvis tillförlitliga reskamrater. Dock verkar det som att i år kan det bli glest på reskompisfronten, vilket gör att jag är lite "desperat". Har rest ensam och vandrat ensam, men tycker det är roligare med någon/några att dela äventyren med.

Jag är intresserad av det mesta, men har några förslag i huvudet:

* Vandring alperna
* Vandring Jotunheimen
* MTB Island
* MTB Irland
* Paddling i någon inlandsälv/sträcka i Sverige (tex svartälven eller vad den heter?)

Hojta om du/ni söker någon glad, sprallig prick som är erfaren på vandring, överlevnad och sjukvård.

// Jocke, www.natursajten.se

Mtb

Hej,

Jag är lite sugen på att åka ner till Frankrike med UCPA och en vecka MTB/VTT. Jag var i Serre förra sommaren med UCPA och utövade multisport. Det gav mersmak!

Hälsningar
Fredrik

Tjaa

Jag är jättesugen på att åka till Norge och vandra i sommar, dock så är jag ganska oerfaren på att vandra längre turer och skulle gärna ha med mig nån som var lite mera van=)
Är en 24årig tjej som har börjat utbilda mig o intressera mig mer o mer för friluftsliv och hoppas på att kunna jobba som naturguide i framtiden...

Semestern..

... bokad till v29, 31, 32, 33...

Nu är det bara att besluta vart och med vem man ska åka också.. :) Otroligt sent planerat i år, vilket inte alls är likt mig.

Har..

... nog bestämt mig för:

Första alternativ: Kvikkjokk - Padjelantaleden från ovan (går upp på lite höjd för att slippa mygg) - Ahkka toppbestigning ev - Båt - Ritsem - Keb. toppen ev. - Nikkaluokta.

Andra alternativet är att sluta i Ritsem beroende på tidsåtgången. Har dock vandrat delar av Padjelanta och den är mkt lättgången så km susar förbi.

Övernattningar sker på utsiktsplatser över saker jag tror kan vara bland det vackraste jag sett... tex Ahkka som är mycket mycket fint!

Bestigningarna får jag se hur jag (och ev. du) känner oss. Inget måste för mig, men har man tid och lust så står bestigning på schemat, utan packning fördelaktigast.

Tid: v29, 31, 32, 33...

// Jocke

151 km/9 dagar exkl transport. Tanken är att åka fredag efter jobb och vara tillbaka på söndagen veckan "efter". Snitt 16,7 km, dvs mkt beskedeligt dagstempo i mestadels lättgången terräng.

Jag kommer att fota mkt, gillar att ta kvällspromenader och gillar djurliv. En del fina fågelsjöar finns i norra delen av rundan.

// Jocke

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg