Viktigt...
som tidigare sagts, är att själva glasfiberväven är ordentligt mättad med polyester (i detta fall), det kan man se på bilden åtminstone, att det verkar ok.
Däremot, om det är ytor ni skall förvara proviant, eller gå på, är det bra att lägga på ett lager toppcoat.
Vad som däremot är mycket viktigt, är kölbultarna och dess infästningsyta i skrovet (syns inte på bilden).
Dessa bultar är oftast i rostfritt syrafast stål och klarar sig hyggligt, men gängorna i järnkölen äts upp, med åren. Om man provdrar bultarna, kan man få en indikation på detta. Slirar några, borrar man en överdimension, gängar, sätter dit nya bultar, där det behövs, inte svårt alls.
Dessutom är det väl så, att ingen båt, har aldrig gått på grund.
Kolla alla skrovgenomföringar (över och under vattenlinjen, ev skruva loss alla, täta om och skruva fast med nya bultar.
Vant, för- och akterstagsinfästningar bör kollas likaledes.
Botten och kölen skall renskrapas, slipas och behandlas.
Jag skulle rekommendera att dessa jobb, delas upp på två år, om arbetstiden är knapp.
Om ni inte skall kappsegla, kan ni gott fuska med undervattenskroppen till nästa vår.
När det gäller den här typen av arbeten, tar det f*t mycket längre tid i anspråk, än man tror.
Ang antennen, håller jag med tidigare inlägg.
Ingen rolig känsla, att ha antennen i topp, när åskan dundrar runt båten.
Lycka till med projektet, verkar vara en trevlig båt.
/Björn