Segebaden återupptar produktionen

Försökte i veckan få tag i Segebaden-Berg angående reservdelar till en pulka. De har ju tidigare funnits i Säter, men pulk-produktionen har legat nere en längre tid. Nu visar det sig att företaget sålts och nya ägaren/ägarna har flyttat det till Jämtland. Pratade med en kille där, som berättade att man är i full färd att återuppta produktionen. Man tänker sig visst att göra pulkor i samma form som tidigare, men bla i plast. Man hade visst lite nya idéer på gång också. Tycker det låter spännande att de kommer igång igen, ska bli kul att se vad de hittar på. Någon som vet något mer?

/Mikael

Vilken himla tur du hade.
Och du har förstâs ingen koppling till nämnda företag?
Det brukar vara god sed här pâ Utsidan att tala om när man representerar ett företag som förekommer i trâdarna.

?? - oavsett om Dani_56 har en koppling till pulkabyggarna eller inte så är allt han har gjort att ge en länk till hemsidan, det tycker jag bara är god service alternativt hjälpsamt.

?? - oavsett om Dani_56 har en koppling till pulkabyggarna eller inte så är allt han har gjort att ge en länk till hemsidan, det tycker jag bara är god service alternativt hjälpsamt.

Visst, jättebra med en länk, det hâller jag med om, men, "jag fick tips om" skulle kanske varit "vi har" dâ hade det känts bättre.
Nu kan det ju i o f s vara sâ att Dani_56 fâtt tips och är helt oskyldig, men det känns tveksamt, särskilt som det finns en Dan i firman.

Att dâ lâtsas vara oberoende anser jag vara att idiotförklara Utsidans medlemmar.

Skulle jag ha fel sâ ber jag givetvis om ursäkt till Dani_56, och har jag rätt sâ räknar jag med det samma tillbaka.

Visst, jättebra med en länk, det hâller jag med om, men, "jag fick tips om" skulle kanske varit "vi har" dâ hade det känts bättre.
Nu kan det ju i o f s vara sâ att Dani_56 fâtt tips och är helt oskyldig, men det känns tveksamt, särskilt som det finns en Dan i firman.

Att dâ lâtsas vara oberoende anser jag vara att idiotförklara Utsidans medlemmar.

Skulle jag ha fel sâ ber jag givetvis om ursäkt till Dani_56, och har jag rätt sâ räknar jag med det samma tillbaka.

Nej har ingen koppling till dom. Min kära systers kollega fick tag i dem via telefon när hon
behövde några nya reservdelar och blev tipsad om hemsidan. Ett riktigt långväga tips med andra ord. Vilket jag blev väldigt glad av för själv har jag alltid velat renovera min gamla trotjänare som jag har på vinden.

Jag ville bara vara hjälpsam, ledsen att det uppfattades att jag har något intresse, är en ovan forum användare.

//Daniel Nilsson

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jonas.O Segebaden träpulka Turskidåkning 2
fjelltur Segebaden glasfiberpulka Turskidåkning 12
Luffarn Segebaden-pulkor? Turskidåkning 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg