Sega menyer?

Jag har lite problem med menyerna på nya utsidan... Problemet är att jag inte får fram rullgardinsmenyerna när jag klickar. I bland tar det ett tag innan de dyker upp men oftast kommer de inte alls. Även andra länkjar kan kännas sega och svåra att veta om man aktiverat eller ej..... Har ingen aning om varför det blir så här..... Har någon annan märkt något liknande?
Jag sitter på relativt snabb fast uppkoppling och min dator har aldrig visat sådana tendenser tidigare så jag tror inte det är mitt fel.... :)

Nån som vet???

/Andreas

Rockar fett!

På min burk flyter allt fint. Sitter med singel ISDN och schysst burk (800Mhz 128Mb RAM Geforce2 grafik). Använder IE 5.0 nånting. Netscape är tyvärr slöare (inte jätteförtjust i Gates) så jag har övergett det tills de kommer med nå´n snabbare version.

Kör du med Netscape kan du ju kolla om det blir nå´n skillnad med IE.
Om burken är okey så har jag ingen aning om var problemet kan ligga. Har du samma problem på andra sajter?
/H

bara här....

Naej det var det som var det konstiga...bara här jag haft problemet men det är helt klart överkommligt....det kanske är bra att få kämpa lite för att komma åt godsakerna ;-) Allt ska inte vara för enkelt bara för att det är IT ......
Vad gäller pårogram vara är det framförallt Explorer jag kör men jag kan ju testa Netscape så får jag se.....

Tack!

/Andreas

Tidpunkten kan avgöra

Det råkar inte vara så att du är här under väldigt populära tider. Om trafiken blir för hög så kan man få just sådana problem som du nämner.
Jag har själv råkat ut för att läsaren "tappar" information men som jag upplever det verkar det bara ske just under högtrafik.

/Richard Sallstedt

clindh

Forumvärd
Vilken version?

Kör du Mac eller PC, Andreas? Och vilken version av Explorer?

På Mac har jag hört talas om seghet, men tyvärr har jag fn dålig tillgång till en Mac för att labba.

Menyprogrammet (skrivet i Javascript) laddas in när sidan laddas, men aktiveras/konfigureras först då man klickar på en meny. Blir det programfel borde det synas en lite gul plupp i browserns nedre vänstra hörn.

Segt

Mitt går också väldigt segt, men det kan ju bero på min gamla version av Netscape (4.5) eller möjligen på min mer eller mindre antika dator (P120).

Peter

Det hänger på processorhastigheten...

... tror jag.

Äldre burkar, typ Powermac och pentium under
100-120 MHz, tar ett tag på sig för att visa
rullgardinsmenyerna enligt min erfarenhet.

/JOHAN

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg