Scott USA Team Racing

Nån som har erfarenhet av denna hoj? Nån som har konstruktiva åsikter om Scott USA i allmänhet?

tacksam

.e
 
Om fjolårets modell kan jag säga: FIN ram, växlarna helt okej (beror ju i och för sig vad du är ute efter), dämparen är väl inte den bästa och hjulen är tunga. Eftersom det är en fin ram så är det en bra grund att ha och sedan byta ut vissa delar. Hojen är bra att bygga vidare på!

Lycka till!
 
Åsikter

leonsson; sa:
Nån som har erfarenhet av denna hoj? Nån som har konstruktiva åsikter om Scott USA i allmänhet?

tacksam

.e

Jorå, visst har jag konstruktiva åsikter.

Jag köpte en Comp Racing 01. Otroligt styv och skön ram med agressiv känsla. Den klättrar oerhört bra, vilket iofs gör att man blir lite framtung ibland i mycket branta nerförsbackar. Men det har mer att göra med teknik än material.

Den svarar oerhört bra på stryrningen och är rapp när man trampar. Det känns som om allt man trycker på pedalerna kommer ner i marken, om du förstår.

Snabb, aggressiv och rapp i körningen. Jag har bytt däcken (Conti Explorer som sitter på orginal är lite tunga men ger sig på allt med bra resultat) till Hutchinson Python Air Light. En RooX sadelstolpe ger mig den höjden jag behöver (jag är lång) och ett par Profile barends är allt som jag bytt.

Sedan så måste jag ge Scott Svenska och Cykloteket en stor eloge då de bytt ut min Comp 01 till en Comp 02 på grund av en del problem jag hade med 01:an. (se forumet på funsportmountainbike för mer detaljer). Comp 02:an är i mitt tycke ännu bättre då det är en annan dämpare (det är det som ger störst skillnad) på.

Vad jag förstår så är det samma ramgeometri på dessa modeller, så gillar du en agressiv, rapp och snabb ram så får du garanterat det.

/Mattias som cyklar mycket nöjd på en Scott Comp Racing 02
 
Jag införskaffade en Team Racing (01) i början på Juni, och är helnöjd.
Fick problem med ryggen när jag cyklade på min förra hoj, och letade därför efter en cykel med kortare ram. Scott´s Team Racing blev valet och efter att ha cyklat drygt 100 mil kan jag konstatera att ryggproblemen är ett minne blott!
Jag har väl inte så stor erfarenhet av olika märken och modeller annars, men jag tycker att jag träffat rätt. Kanske ska byta gaffeln till nästa år, får se hur det blir.
Scott har ju även ramar anpassade för tjejer. Sambon har en Scott Tacana sedan några veckor och även hon är mycket nöjd.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
l_udde Remote kit till ROCK SHOX Ario RL för Scott twinloc Mountainbike 0
mandaax Scott Aspect 30 eller 40? Mountainbike 3
Persson77 Scott scale?? Mountainbike 4
Zargon Storlek på Scott Moutainbike Mountainbike 7
danielsthlm Scott Spark 35, dämparfunderingar. Mountainbike 8
kenny_lex Är min Scott felmonterad? Mountainbike 6
Kallesson Scott från BB ? Mountainbike 2
peter2m STULET scott grå och cannondale röd Mountainbike 4
hafah Nishiki team VS Scott scale 50 Mountainbike 3
Gustav Lundeborg Scott Aspect 45 som nybörjar cykel? Mountainbike 1
MrZog Scott Scale 40 vs. Nishiki SRI Team Mountainbike 1
Ovdimus Scott Scale Mountainbike 2
Runner75 Crescent Imagine/Scott Tampico Mountainbike 3
ebba00 scott Mountainbike 1
niclasehn Synpunkter om Nishiki och Scott Mountainbike 0
sipamoid Scott Expert Racing 03 ... Mountainbike 15
scottare Scott Kokomo Mountainbike 1
Obbe Scott! Mountainbike 8
bergh scott tampico Mountainbike 6
bushmaster84 scott Mountainbike 1
Rillo Scott Boulder Mountainbike 7
jesperj Scott Elite Mountainbike 2
densken Har kopt en mtb i usa. Kan jag ta hem denna? Mountainbike 4
densken Usa imorn, kopa mtb dar! Mountainbike 1
f97erna Köpa mtb i USA? Mountainbike 13
Thompaa Någon som ska till USA Mountainbike 0
Köpa hoj i USA Mountainbike 1
argento Tandem montainbike från Team Sportia Mountainbike 2
olaq KHS Team ST / Hardtail eller softtail? Mountainbike 3

Liknande trådar