Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Scarpa Freney
- Trådstartare Tyget
- Start datum
Funkar på mixade turer
Jag har som sagt ingen presonlig erfarenhet av dessa skor. Men min klätterpartner och jag har genomfört rena klippklätterturer med våra storskor. Båda kom upp, men jag kan inte klassa Scarpa Freney som klippklättersko! Eftersom sulan är styv är det rent tåtripperi utan känsla som gäller.
Friktion, tja, visst, det är ju en gummisula, men kan inte jämföras med en klippklättersko.
Jag tror Scarpa Freney är en bra alroundsko, bäst till is och mixade turer i alpin terräng. Funkar givetvis också på tekniska turer med stegar.
Polarn kör med sina Freneys året runt, vandrar även i dom med ursäkten att dom då blir ännu mjukare och fina. Det betyder nog att dom funkar bra till anmarcher när andra storskor är väl stora och stela.
Jag har som sagt ingen presonlig erfarenhet av dessa skor. Men min klätterpartner och jag har genomfört rena klippklätterturer med våra storskor. Båda kom upp, men jag kan inte klassa Scarpa Freney som klippklättersko! Eftersom sulan är styv är det rent tåtripperi utan känsla som gäller.
Friktion, tja, visst, det är ju en gummisula, men kan inte jämföras med en klippklättersko.
Jag tror Scarpa Freney är en bra alroundsko, bäst till is och mixade turer i alpin terräng. Funkar givetvis också på tekniska turer med stegar.
Polarn kör med sina Freneys året runt, vandrar även i dom med ursäkten att dom då blir ännu mjukare och fina. Det betyder nog att dom funkar bra till anmarcher när andra storskor är väl stora och stela.
Hej
Scarpa Freney finns att prova på butiken Fjällsport i Göteborg på magasinsgatan 22.
Det är en mkt fin lädersko som är en racersko för isklättring o mixad klättring plus allmänt alpin klättring. Rekomenderas.
MVH Petter
Scarpa Freney finns att prova på butiken Fjällsport i Göteborg på magasinsgatan 22.
Det är en mkt fin lädersko som är en racersko för isklättring o mixad klättring plus allmänt alpin klättring. Rekomenderas.
MVH Petter
Pris för Scarpa Freney?
Vad kostar Scarpa Freney i Sverige?
Pär
Vad kostar Scarpa Freney i Sverige?
Pär
Har just klättrat en vecka is i mina och är mycket nöjd! De är inte så stora (=smidigt), sköna att ha på och trots att jag brukar vara lite frusen om tårna så höll de värmen bra i -10°C. Nu har jag inte gjort några längre vandringar eller klättrat mixat i dem men för isklättring är de att rekommendera.
/tina
/tina
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Scarpa Freney XT- storlek? | Isklättring | 1 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg