Scarpa Dominator

jag har kört med dem tidigare och de var bra för sportklättring och bouldring dock så var de inte så sköna att ha på sig hela dagar men det berodde mycket på att jag hade ett par trånga skor, De töjde sig lite grann men inte så mycket. Hållbarheten var väl ok.

Dominator är en superb sko!
Komforten är bra, kvaliten är bra och känslan på brant sva - mycket brant (överhäng) tycker jag är suverän!

Har haft, jag vet inte hur många par... å när de är inklättrade så tycker jag att det är en av de bästa skorna jag klättrat i :)

Köp dem! Och köp dem i en tajt storlek, för när de töjt ut sig lite och formats efter din fot så kommer du förstå vad jag menar.

Gott nytt år!

Nja

Lovordar nog dem inte lika mycket som de andra som skrivit in. Det är en bra sko om du ska klättra när det är väldigt varmt ute pga av den hårda sulan. Men i Sveriges kalla klimat så tycker jag du borde gå på en sko med mjukare sula tex five ten eller mad rock.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Makini Scarpa Eclipse Sportklättring 20

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg