Följer med spänning diskussionerna i en väldans många trådar om Sarek just nu. Vi sticker upp på måndag och tänkte i stora drag köra Kvikkjokk-Aktse-Rapadalen-Routesvagge-Akka. Ingen av oss har varit i just Sarek och vandrat förut, men väl i krokarna däromkring. Vår plan är att göra det så enkelt som möjligt för oss, men med rådande snö- och vattenläge det kanske är dags att redivera vår plan. Skulle gärna få lite tips och råd från er som vet hur det funkar.
Nu sitter jag på jobbet utan karta, men väl med Grundstens Sarekbok framför mig.
Vi tänkte gå från Aktse, den variant av väg nummer 5 som går upp på fjället och rundar en sjö för att sedan gå ner i Rapadalen i närheten av Skårki. Funkar det med snöläget?
Vidare på norra sidan Rapadalen upp mot Routesvagge och Akka enligt vad som verkar vara nån slags standardfärdväg (14 i boken).
What say you?
Nu sitter jag på jobbet utan karta, men väl med Grundstens Sarekbok framför mig.
Vi tänkte gå från Aktse, den variant av väg nummer 5 som går upp på fjället och rundar en sjö för att sedan gå ner i Rapadalen i närheten av Skårki. Funkar det med snöläget?
Vidare på norra sidan Rapadalen upp mot Routesvagge och Akka enligt vad som verkar vara nån slags standardfärdväg (14 i boken).
What say you?