Sandvik vs Bacho

Vilket filmärke är att föredra. Kör själv med Sandvik, men provade Bacho och fick en uppenbarelse. Kan ha varit ett utslag av sinnesförvirring (min egen) eller ett måndagsex (min egen fil) eller Guds försyn. Finns det någon där ute som kan dela med sig av sina erfarenheter i detta ack så viktiga spörsmål?

Sadviks Ego-serie (svart gummihandtag med orange inlägg) Tycker jag har ett helt otroligt bra bett när de är nya. Det ska då självklart vara den finskyrna varianten. Och kom ihåg att filar slits ut...

Är inte Sandvik och Bahco samma sak sedan ett antal år?

Sandvik köpte ju dessutom för många år sen det verkliga filmärket; Öbergs. Den fabriken är dock sedan drygt 10 år nedlagd/flyttad till Portugal.

Sandvik köpte Bahco och ägde det ett antal år. Sandvik sålde sen affärsområdet för handverktyg till snap-on-tools. Både sandvik och bahco blev varumärken hos snap-on-tools. Jag tror att sandvik bara fick användas under en övergångsperiod för idag står det bahco på sågarna.

Jo, Sandvik i Bollnäs (är en kund till oss och de) heter sedan rätt många år sedan Bahco istället för Sandvik, men det du säger om Snap-on stämmer nog också. Minns dock att jag försökt få klarhet till ägarbilden till Bollnäsbolaget tidigare utan att lyckas...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg