• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Samarbete i trafiken

Cyklade hem från jobbet igår. Jag cyklar 3 ggr/vecka t o r Malmö - Lund. Det är alltid risk för att behöva bli överkörd av bilister som inte stannar vid rödljus, tvärnita för människor som plötsligt tvärar över cykelbanan utan att se sig om eller nån som går ena sidan av cykelvägen och låter hunden löpa på andra sidan, dock förbunden till husse/matte i en lång lina...

Hur som helst igår hände mig följande: Jag susar ner för en backe i Hjärup och ser att framför mig har jag en inlines-åkare som oxå är på väg mot Malmö. Han använder stavar och åker brett. Det går inte att köra om (utan att bege sig ut i terrängen eller bli spetsad). Han håller lite till höger så jag rullar fram snett bakom vänster om honom och säger "Håller du höger!?". Och han gör det! Fasen, det är inte var dag man upplever nåt sånt i trafiken. Samarbete, kändes det som. Tänk om man kunde råka ut för det nån gång igen...

/Håkan

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg