Salva mot värk

Hejsan där...

Jag behöver tips på en bra muskelsalva man kan ha med sig och smörja in axlar/nacke med om det nu visar sig att man fått värk av en dags vandring med tung ryggsäck?! Jag kan dock vara aningen allergisk mot starkt parfymerade produkter, men alla tips är av intresse!

/ Daniel i Stockholm

Självklart skulle jag kunna fråga där, men gissade att den mer erfarna skaran av vandrare finns på denna sida och därför skulle kunna ge tips på bra produkter?!?

Glad Påsk

Liniment

Liniment som tex. Tigerbalsam används av många efter träning då musklerna börjat värka. Tigerbalsam doftar dock starkt men inte av parfym. Funkar kanske inte om man är allergisk.

Hej!

Är det liniment du är ute efter kan jag rekommendera ormsalva. Den är luktlös och bränner inte som tigerbalsam.

VH/Anders

CounterPain gillar jag, mkt kamfer och sjukt mkt metylsalicylat, samt annat gött. Hittas typ endast i asiatiska matvarubutiker, och oftast får man fråga om det eftersom de har det under disk. Släkting som är läkare sa att det förmodligen borde vara receptbelagt. Men det funkar otroligt bra.

Det finns två varianter, en blå som är ett kylbalsam och en röd som är den bättre mot muskelvärk.

Så här ser det ut förresten:
fXaBK3z6rkqUYF4.jpg

googlad bild, så det är INTE min mail..

Med tanke på att den uppenbarligen skall göras själv, så måste man ju först ordna ingredienserna från naturen?

En salva som jag tror liknar tigerbalsam, "aloe vera sub" eller "hub"(?) har räddat mig många gånger. För mig är det knäna som krånglar, och volaten gel hjälper inte ett dugg.

Hajkräm

Det finns hajkräm med omega-3 i. Företaget går inte in för att fiska haj men när man lägger ut fisknät för småfisk hamnar det småhajar i dem. De dör så fort de inte kan simma. Det blir miljöförstöring att kasta tillbaka dem i vattnet. Då tas det vara på omega-3 och används i hajkräm. Omega-3 är starkt inflammationshämmande. Finns också muskelkräm, muskelmjölk, ledvärksolja med endast örter och eteriska oljor. Ingen mineralolja och utan parabener.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg